Bonjour tristesse/Ett moln på min himmel by Francoise Sagan
Bonjour tristesse/Ett moln på min himmel by Francoise Sagan

Bonjour tristesse/Ett moln på min himmel

by Francoise Sagan
(*)(*)(*)(*)( )(2,290)
Bonjour tristesse är en sommarlovsberättelse från Rivieran om en sjuttonårig flicka som tillsammans med sin livsnjutande fader drömmer bort den ena solgassande dagen efter den andra. Men när den loja livsstilen hotas av faderns plötsliga förälskelse finns det ingenting som stoppar Céciles raffinerade grymhet. Françoise Sagan var en symbol för sin generation, hon fick hela världen att häpna när hon 1954 debuterade med Bonjour tristesse för att hon visste chockerande mycket om livet, ledan, kärleken och döden. I lätt och elegant stil berättar hon om det bitterljuva livet. ''En nittonårig flicka, Françoise Sagan, har skrivit en av vårens mest berömda och diskuterade franska romaner, Bonjour tristesse. Det är en briljant bok med en hård, klar och smidig stil, som då och då lyses upp av några brinnande ord; många av formuleringarna kunde mästarna vara stolta över'' Dagens Nyheter Delfinserien har i mer än trettio år stått för kvalitativ pocketutgivning. Idag består serien av moderna klassiker av internationellt snitt.

Have it in their library

Are reading it right now

Are willing to exchange it

Swedish

Publish Date