La doctrina del xoc by Naomi Klein
La doctrina del xoc by Naomi Klein

La doctrina del xoc

L'ascens del capitalisme del desastre
by Naomi Klein
(*)(*)(*)(*)(*)(766)
Coneguda i respectada gràcies a No Logo (labutxaca, 2008), el seu esplèndid assaig sobre la globalització, Naomi Klein destrueix detalladament, a La doctrina del xoc, el mite segons el qual «els mercats lliures» condueixen a «societats lliures». L'autora ens revela, amb rigor acadèmic i molta documentació, que el nostre món està cada dia més al servei d'una ideologia poc coneguda però terriblement influent, la doctrina del xoc, i ens narra la història no oficial de com el lliure mercat ha arribat a dominar el nostre món. Des de les dictadures dels anys setanta a l'Amèrica del Sud, passant per la guerra de les Malvines, els fets de la plaça de Tiananmen i el col·lapse de la Unió Soviètica, Naomi Klein reinterpreta el nostre passat per identificar l'ascens d'allò que ella anomena el capitalisme del desastre, un programa d'enginyeria social i econòmica que progressa a través del xoc, i ens mostra les verdaderes creences que s'amaguen darrere de les polítiques globals.La doctrina del xoc és el relat aterridor de com el lliure mercat avança de manera desbocada en aquelles societats massa terroritzades o desorientades per protegir els seus interessos però, sobretot, és la història real del nostre present, tot allò que els governs del primer món ens amaguen i no volen que coneguem.

Have it in their library

Are reading it right now

Are willing to exchange it

Catalan

Publisher